Soal Tanah 999 Tahun Yang Dituntut Oleh Nga Kor Ming

0
3822
views

Masa Srikandi cerita pasal kes DAP Perak nak bagi status freehold pada Kampung Baru (majoriti Cina) dan tukar status ke leasehold kepada Kampung Tersusun (majoriti Melayu) sekitar 2008 yang lalu, ada orang kata (dari negeri lain) saya buat cerita dongeng.

Dia kata saya nak menakut-nakutkan orang Melayu kepada DAP. Hairan saya, apa yang nak sembah sangat DAP ni? Dia tak kena batang hidung sendiri dan duduk di negeri yang berat majoritinya Melayu memang anggap cerita tu dongeng. Tapi, kita hidup era internet, kalau google isu ni pun boleh tau.


Rupa-rupanya isu tanah ini berlarutan sampai hari ini. Masih lagi bising pasal ‘999 tahun’ la bla..bla… Kalau dah MB Peja bersuara macam ni, maknanya ada tekanan lagi dari DAP lebih-lebih lagi memang dalam ceramah diorang sebelum PRU hari tu nak buat balik benda ni. Sebab tu sultan Perak tak berkenan dengan profesor Melayu DAP tu jadi menteri besar (MB) walau DAP dominan kerusi parlimen dan negeri di dalam kerajaan baru ni. Parti BERSATU ni menang satu kerusi je yeop!

Mana tak berbulu DAP bila sultan tak berkenan walaupun dah plan lama dah nak pergunakan Melayu Islam (konsep ‘Melayu khianat Melayu’) untuk jadi hamba suruhan mereka sejak DAP hadapi masalah dengan undang-undang tubuh negeri Perak yang syaratkan hanya orang Melayu beragama Islam sahaja layak jadi MB.

Itu gunanya raja-raja Melayu. Kalau tak, dah lama orang kita Perak bertanah leasehold manakala orang lain dapat freehold, dah macam undang-undang Zionis pulak dibuatnye. Kalau tak sultan campurtangan dan undang-undang tak kuat, dah lama yeop dan yong kat negeri Perak ni dapat menteri besar dari spesis DAP yang kononnya cekap, kompeten lebih pandai dari orang kita tapi macam mana titik perpuluhan pun boleh silap. Ini bukan main hafal sifir 12, ini libat angka juta-juta biliyun-biliyun!

Sikit-sikit deme nak ambik tanah. Yang pelik bin ajaib kes 2008 tu, kenapa hanya tanah Kampung Baru yang 80% orang Cina dapat hakmilik kekal manakala Kampung Tersusun dapat hakmilik sementara saja, malah ada kes kampung Melayu yang memang hakmilik kekal dipaksa tukar ke hakmilik sementara. Ape ke he? Kenapa DAP buat kezaliman begini pada orang Melayu, pada umat Islam? Serupa macam Zionis. Semua taktik penjajahan begini Srikandi dah ulas dalam buku-buku Srikandi seperti Rentaka Sekalian Bijasura dan Kursani Segenap Bimasakti.

Kome oghang Peghak pikio ler benda ni masak-masak. Beri sokongan pada MB Peja kita ni supaya kekal tegas pendiriannya dalam isu ni. Dia ni sedang ditekan sekarang. Amat-amat DASYAT. Sedangkan Ketua Srikandi PKR, Siti Aishah kena ugut dulu suruh tarik diri dalam pencalonan Speaker DUN, kome ingat? Kena tekan, kena ugut sampai terkeluo status luahan hati, lepas tu tup..tup status tu hilang! Kome ingat lagi? Gugel la kalau tak tahu.

Trust me, kalau MB Peja berjaya ditekan, disogok atau apa-apalah, maka dia akan jadi macam Siti Aishah PKR tu. Raja Cukong dan askar-askarnya akan pergi lebih jauh dari ini, jadi persiapkanlah diri. Jangan jadi tengin.

Waqaf Saham

Wahai yeop, yong dan orang-orang Melayu semua. Apa beza 99 tahun dengan 999 tahun? Antara 99 tahun dan 999 tahun mana lebih lama? Spesis yang duduk atas tanah hakmilik 99 tahun dengan spesis yang duduk atas tanah hakmilik 999 tahun mana akan merempat dulu?

Macam mana Kampung Baru yang majoriti kaum Cina boleh dijanjikan 999 tahun hakmilik manakala Kampung Melayu, Kampung Tradisi dan Kampung Tersusun diberikan HANYA 99 tahun hakmilik?

Bagaimana undang-undang Zionis begini boleh terfikir nak diwujudkan? Nak tanya kome semua ni, adakah ini yang dinamakan KESAMARATAAN dan KEADILAN dalam konsep Malaysian Malaysia?

” Kerajaan Pakatan Harapan komited untuk memastikan semua tanah rizab Melayu yang diambil untuk tujuan pembangunan akan digantikan memandangkan jumlah semasa keseluruhannya masih belum mencukupi untuk memenuhi Wasiat Raja-Raja Melayu yang menetapkan ia mestilah tidak kurang daripada 50 peratus.”

Ketika ini jumlah keseluruhan tanah rizab Melayu di negeri Perak ialah 970,000 hektar dan jumlah itu baru meliputi 46 peratus daripada keseluruhan keluasan negeri Perak iaitu 2.1005 juta hektar.”

(Menteri Besar Perak, Ahmad Faizal Azumu 13 Ogos 2018)

Bagaimana MB Peja nak capai matlamat tanah rizab Melayu ni kalau Raja Cukong dah mintak tanah janji bulan bintang? Belum masuk tanah-tanah yang Raja Cukong dah beli dah rasuah sebab kuasa wang dia. Berapa banyak tanah yang Raja Cukong nak? Satu negeri?

Benda ni sangat jelas, SANGAT JELAS dan seperti yang Srikandi dah bagitau banyak kali, secara praktikalnya, orang lain berjuang untuk kepentingan kaum mereka sendiri. Mana ada Malaysian Malaysia, ini semua bullshit.

Kesamarataan itu hanya valid bagi mereka sekiranya hak-hak kamu ditindas dan diberi pada mereka. Itu konsepnya yang sebenar. Kalau kamu masih nak membela orang zalim yang bakal menindas kamu, pergila kerat anu kamu beri pada anjing.

Sekiranya Menteri Besar Perak, Ahmad Faizal Azumu, TEWAS DALAM ISU INI, trust me... mereka akan pergi lebih jauh dan lebih jauh. DAP dan anjing-anjingnya pada masa ini sedang menekan Peja dengan DASYATNYA untuk meluluskan kezaliman yang tak masuk akal ini. Hanya tunggu masa saja untuk menentukan nasib kome semua ni serupa benar dengan nasib orang Palestin atau tidak.

Imagine this...kalau Peja kita ni ditekan diugut mungkin beliau boleh bertahan lagi…tapi kalau diberi RM20 juta? Atau diberi gula-gula berupa pangkat jawatan macam kes Siti Aishah PKR bagaimana? Kamu semua boleh beri sokongan moral dan semangat yang amat-amat PADU kepada beliau untuk TETAP kekal pendirian dan tidak tunduk kepada kerakusan cukong-cukong ini semua. Kita kena sama-sama tularkan isu ini. Tunjukkan orang Melayu dari apa-apa parti pun, kalau berkaitan dengan isu Melayu, kita harus bersatu! Kalau mereka boleh bersatu dalam soal bangsa mereka, kenapa tidak orang Melayu?

SHARE artikel ini dan bagitau sanak saudara orang kampung semua tentang kezaliman yang bakal dicengkam ke atas negeri mereka.